Werksituatie op het kerkelijk bureau en beheer in algemene zin
Mede naar aanleiding van de afwezigheid van koster-beheerder Dolf Maris.
Het is fijn te kunnen melden dat zijn herstel positief verloopt.
Voor de duidelijkheid melden we hieronder enkele belangrijke zaken:
- In de periode van afwezigheid van Dolf is de regie in handen van Gerdien van het kerkelijk bureau.
- Voor de activiteiten in de Leerkamer wordt Gerdien bijgestaan door Henk Heikens.
- Bij een overlijden kunnen uitvaartleiders contact opnemen met Jan Schutte via ‘de opbaartelefoon’ waarna alles in overleg geregeld wordt.
- Schoonmaakwerkzaamheden kerk en Leerkamer worden uitgevoerd door vrijwilligers op de maandagochtend en tweewekelijks door schoonmaakteams op de maandagmiddag.
- Voor de openingsuren van het kerkelijk bureau is op maandagmorgen bijdragenadministrateur Dick Huesken aanwezig; voor de donderdagavond is één van de vrijwilligers belast met de ledenadministratie present.
- De collega-kosters nemen de diensten in de kerk op zich.
Voor de kerkeigen activiteiten (bijvoorbeeld WKR, Diaconie, KRM, AK en koren) in de Leerkamer gaan we over naar een werkwijze waarbij de groep/geleding zelf gaat zorgen (waar nodig) voor de inrichting van de zaal/vergaderruimte en deze weer leeg en netjes achterlaat;
Daarbij de koffie/thee/melk/suiker en kopjes zelf ophaalt in de keuken; op het eind van de vergadering/bijeenkomst alles weer terugplaatst in de keuken, waarbij de vaat in de vaatwasser wordt gezet.
Voor de niet kerkeigen activiteiten blijft het zo als het nu is.
Agendabeheer van kerk en Leerkamer wordt gedaan door Gerdien.
Reservering van kerk en zaalruimte in de Leerkamer graag minimaal een week van te voren melden per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 0548-654424 tijdens de openingsuren.
Namens het College van kerkrentmeesters